Trăite

De cautare, de negasire

Ieri ma gandisem sa iti povestesc despre Bran. Azi stiu ca de fapt o sa iti scriu din nou despre aceeasi cautare si perechea ei ingrata… negasirea…

Oricat as fi incercat, golul era evident. Nu mai aveam nicio amintire despre locul acela. Bran insemna pentru mine rochia scurta, coditele, sandalele albe, lumina si casa cu arcada si coloane. Mai erau pantalonii albi, evazati si tricoul tau de aceeasi culoare, bluza cu modele nationale a dragei mele de departe si marele prezent.

Dar toate veneau in gand din cele cateva poze care mi-au dat substanta povestilor despre vacantele de acolo. In rest, nimic in memoria rationala sau emotionala, nicio farama de imagine sau de senzatie care sa imi dovedeasca fara drept de apel ca am (mai) fost acolo.

Mersul acolo promitea sa aduca o revelatie sau macar senzatia unei reveniri. Nu a fost sa fie niciuna. Am vrut sa vad, sa recunosc, sa stiu, sa imi amintesc, dar n-am vazut, n-am (re)cunoscut si nu mi-am amintit.

Si-n toata absenta asta o singura ratiune mi-a fost clara: ca te-am pierdut si in Bran, ca nu acolo, nici acolo nu te mai pot gasi, ca n-ai lasat nimic din tine, oricat de mult as fi proiectat imaginea ta, alba, pasind cu siguranta misterului pe care doar femeile foarte frumoase il au (sau poate l-ai avut doar tu).

Toata cautarea si negasirea asta a fost inca o dovada pentru mine ca gresesc. Nu esti un joc de piese care trebuie asezate cu rost, nu te voi putea zari niciodata cautand (pr)in loc(uri). Prezenta ta nu e nici macar justificata de faptul ca eu o gandesc, existi pur si simplu si orice incercare de articulare este aproape un pleonasm.

Azi, 16 august, ti-as fi putut spune „La multi ani!”. Dar pentru ca nici la Bran nu te-am gasit, m-am gandit sa iti scriu…

Lasă un răspuns

