Trăite

Lumea in pasi marunti

E deja intuneric. Zilele de iarna au naravul asta. Se intuneca mult prea repede. Intunericul inchide grabit orizontul si ramai cu lumina, atata cata mai este, din gandul bun de peste zi.

Merg cu Ioana de mana. E strada pe care mi-am plimbat chipurile si visarile in toate vietile de acum si de altadata, dar din dreptul mainii intinse care imi strange degetul nu se vad nici chipurile si nici asteptarile celor care ne depasesc. Se vad doar felii de oameni, fasii de cladiri, de lumini si fiecare pas marunt deschide un sens si inchide un univers. Pentru Ioana lumea e atat si acum. Spaimele nu exista pentru ca poti tine strans degetul intins anume catre tine, intunericul e doar o alta forma  a cuvintelor, graba nu-si are rostul pentru ca tot ce ai nevoie este in culorile din dreapta si in vibratia din stanga.

Cu Ioana de mana invat sa ma asez in mine si sa ma impac cu lumea. Pasii marunti si mirarea mereu alta ma fac sa ma rusinez de inversunata nerabdare cu care imi incep zilele si imi astern noptile.  Si daca asta nu e de ajuns, pot sa imi cobor ochii catre mana care imi strange degetul si sa inteleg ca intunericul care inchide orizontul si iarna si spaima mea ca niciodata nu e de ajuns nu sunt decat o inertie de gand si emotie cu care imi hranesc galceava cu eul care nu ma place.

Daca n-ar fi mana Ioanei si rabdarea pasilor marunti, as pacatui adesea uitand gandul cel bun de peste zi. Dar asa, cu Ioana de mana, sunt ferita de iarna, de intuneric si incet incet ma impac cu mine si se face liniste.

2 gânduri despre „Lumea in pasi marunti

  1. fie tu cu ioana de mana, fie eu cu matei de mana simtim cum manautza care ne prinde degetul este locomotiva care ne trage spre viata, ne umple si ne da sens….
    ma implineste si ma face sa merg inainte cu bucurie….

Lasă un răspuns

