Trăite

Inselatoarele obiecte

Am un obicei rau. Ma leg obsesiv si ostenitor de obiecte. Le golesc de continut, ma asez in ele cu emotie, gest si imagine. Obiectele mele dragi sunt vasele in care imi depozitez memoria si sensurile, zgomotele bune si alegerile hotaratoare.

Atunci cand dupa o cotitura a drumului sau intr-o cadere le tradez cu altele sau se ratacesc, am acut sentimentul unei amputari. Erau carne din mine si deodata nu le mai am, nu le mai rasuflu, nu le mai imbrac si nu le mai curat.

Dar mai am inca…

Ochelarii cu rame subtiri, camasa alba cu broderii, inelul cu piatra translucida, sabotii negri din piele, ceasul cu cifre exagerat de mari, geanta maro cu catarame de metal, pantalonii negri cu elastic, pantofii de lac… prima pereche… si a doua, fusta neagra cu dungi subtiri albe, pantalonii maro evazati cu cordon lung, cerceii de copil, papusa Maribe, primii pantofi de mers ai lui Andrei, cearceaful primei nopti acasa, lingurita de argint a laptelui de pasare din copilarie, cutia de bijuterii cu gramofon, televizorul cu balerine, laptop-ul mic, medalionul cu chihlimbar, blugii ei…

si gandul ca le am… si ca le-as putea pierde e de multe ori mai putin asternator de liniste decat efortul pe care il fac umplandu-le de sens. Si asta pentru ca de la o vreme ma ciondanesc cu mine si refuz sa mai pun imagine si traire in forme care ma limiteaza si ma inchid. In obiecte ma opresc, ma fac mica sau transparenta, usoara sau grea sa intru frumos in contur, sa nu le tulbur armonia.

Vreau sa ma dezvat de obiceiul asta rau. Sa le caut, sa le gandesc si sa le luminez mai putin. Regula ar trebui sa fie simpla: daca imi pot aduce aminte de mine in absenta lor, inseamna ca rostul nu m-a ocolit, ca am mai lasat in urma o inertie inselatoare … si ca sunt pe drumul cel bun.

Lasă un răspuns

