Trăite

Cinema cu alei si ceai

Stiam ca o cunosc de undeva. De cand a intrat in sala am avut sentimentul ca am vorbit candva, sau macar ne-am intalnit de cateva ori. Dar nu reuseam sa imi dau seama de unde.

Isi cauta un loc cat mai pe mijlocul randului, ca sa vada bine. De fapt, daca te uitai cu atentie, era evident ca stie exact care este locul cel mai bun. L-a gasit si s-a asezat fara sa ezite. Era scaunul pe care se aseza probabil de fiecare data cand venea sa vada un film in sala asta. Si-a refacut coada de cal si pentru cateva secunde parul negru, des mi-a intarit impresia ca o cunosc de undeva, dintr-un timp mai apropiat, din viata de acum.

Am asteptat sa se roteasca amintirile in gand ca sa imi dau seama de unde. Dupa ceva vreme am stiut. Asa, deodata mi-am dat seama. O vazusem plimband caruciorul in parc, in fiecare zi, intre aceleasi ore, aceleasi alei, cu aceeasi pasi. Stia exact minutul cand trebuia sa intre in parc, numarul pasilor pe care trebuie sa ii faca pana la capatul unei alei, groapa pe care trebuie sa o ocoleasca la cotitura de unde se vede lacul, secunda cand trebuie sa scoata biberonul cu ceai si popasul de langa statuie unde putea sa isi aprinda tigara. In zilele cand intram in parc si nu o vedeam cu coada ochiului la mijlocul aleii care duce spre locul de joaca aveam senzatia ca toata ziua e gresita de la bun inceput.

Nu stiu daca imi placea de ea, daca as fi vrut sa mai intru in parc si sa o vad ca sa ma asigur ca totul e in regula, dar in momentul cand si-a desfacut parul ca sa si-l stranga mai bine in coada de cal m-am linistit. Orele din sala de cinema aveau sa aiba gust de lucru facut frumos si bine, a alee masurata de pasi si gropi ocolite,  a ceai si a somn in carucior. Slava Domnului ca am recunoscut-o!

Lasă un răspuns

